0 van de 3 vragen afgerond
Vragen:
Je hebt de toets al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Toets is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de toets te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
De tijd is verstreken
U heeft te weinig antwoorden gegeven.
Achtste schaal, de planningsschaal, variërend van een LINEAIRE TIJDSCULTUUR TOT DE FLEXIBELE TIJDSCULTUUR.
U scoort links van de as – lineaire tijd.
in westerse culturen is de tijd lineair. De tijd is perfect in te plannen omdat natuurlijke factoren voorspelbaar zijn, en ook zaken als bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Meetings verlopen in deze landen het liefst ook voorspelbaar. De agenda wordt vooraf bestemt, en de meeting dient ook precies de volgorde van agendapunten en de daarvoor bestemde tijd aan te houden. Loopt een punt uit? Dan wordt een volgende meeting gepland om het punt nog een keer te bespreken.
In niet-westerse Landen als in Afrika en Azië, is de tijd meer poly-chronisch, en flexibel. Openbaar vervoer is niet betrouwbaar, het weer ook niet, en daarom zijn mensen meer flexibel in het inspelen op de huidige situatie en hun perceptie van tijd.
Meyer haalt een voorbeeld aan waarin in Nigeria een Religieus leider beslist wanneer het vakantie is, waardoor een medewerker nooit 3 weken van te voren een meeting kan plannen: de vakanties zijn namelijk nooit van tevoren bekend.
Meetings in deze cultuur zijn ook flexibel. Agenda’s zijn minder belangrijk en in de meeting wordt besproken wat op dit moment het belangrijkste is. Punten worden niet afgekapt als de geplande tijd ervoor om is, maar het huidige probleem word besproken tot het opgelost is, ook al loopt daardoor de meeting een uur uit.
Veel culturen hechten niet zoveel waarde aan op tijd komen als wij. Vooral in opkomende economieën – die op alle fronten aan snelle verandering onderhevig zijn – ben je succesvol als je met constante verandering om kan gaan, redeneert Meyer. Flexibiliteit wordt in die culturen meer gewaardeerd dan punctualiteit. Dus de volgende keer dat er een Nigeriaanse zakenafvaardiging te laat komt aankakken op een vergadering, kun je dat zien als een góed teken.
Achtste schaal, de planningsschaal, variërend van een LINEAIRE TIJDSCULTUUR TOT DE FLEXIBELE TIJDSCULTUUR.
U scoort links van de as – lineaire tijd.
in westerse culturen is de tijd lineair. De tijd is perfect in te plannen omdat natuurlijke factoren voorspelbaar zijn, en ook zaken als bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Meetings verlopen in deze landen het liefst ook voorspelbaar. De agenda wordt vooraf bestemt, en de meeting dient ook precies de volgorde van agendapunten en de daarvoor bestemde tijd aan te houden. Loopt een punt uit? Dan wordt een volgende meeting gepland om het punt nog een keer te bespreken.
In niet-westerse Landen als in Afrika en Azië, is de tijd meer poly-chronisch, en flexibel. Openbaar vervoer is niet betrouwbaar, het weer ook niet, en daarom zijn mensen meer flexibel in het inspelen op de huidige situatie en hun perceptie van tijd.
Meyer haalt een voorbeeld aan waarin in Nigeria een Religieus leider beslist wanneer het vakantie is, waardoor een medewerker nooit 3 weken van te voren een meeting kan plannen: de vakanties zijn namelijk nooit van tevoren bekend.
Meetings in deze cultuur zijn ook flexibel. Agenda’s zijn minder belangrijk en in de meeting wordt besproken wat op dit moment het belangrijkste is. Punten worden niet afgekapt als de geplande tijd ervoor om is, maar het huidige probleem word besproken tot het opgelost is, ook al loopt daardoor de meeting een uur uit.
Veel culturen hechten niet zoveel waarde aan op tijd komen als wij. Vooral in opkomende economieën – die op alle fronten aan snelle verandering onderhevig zijn – ben je succesvol als je met constante verandering om kan gaan, redeneert Meyer. Flexibiliteit wordt in die culturen meer gewaardeerd dan punctualiteit. Dus de volgende keer dat er een Nigeriaanse zakenafvaardiging te laat komt aankakken op een vergadering, kun je dat zien als een góed teken.
Achtste schaal, de planningsschaal, variërend van een LINEAIRE TIJDSCULTUUR TOT DE FLEXIBELE TIJDSCULTUUR.
U scoort in het midden van de as.
in westerse culturen is de tijd lineair. De tijd is perfect in te plannen omdat natuurlijke factoren voorspelbaar zijn, en ook zaken als bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Meetings verlopen in deze landen het liefst ook voorspelbaar. De agenda wordt vooraf bestemt, en de meeting dient ook precies de volgorde van agendapunten en de daarvoor bestemde tijd aan te houden. Loopt een punt uit? Dan wordt een volgende meeting gepland om het punt nog een keer te bespreken.
In niet-westerse Landen als in Afrika en Azië, is de tijd meer poly-chronisch, en flexibel. Openbaar vervoer is niet betrouwbaar, het weer ook niet, en daarom zijn mensen meer flexibel in het inspelen op de huidige situatie en hun perceptie van tijd.
Meyer haalt een voorbeeld aan waarin in Nigeria een Religieus leider beslist wanneer het vakantie is, waardoor een medewerker nooit 3 weken van te voren een meeting kan plannen: de vakanties zijn namelijk nooit van tevoren bekend.
Meetings in deze cultuur zijn ook flexibel. Agenda’s zijn minder belangrijk en in de meeting wordt besproken wat op dit moment het belangrijkste is. Punten worden niet afgekapt als de geplande tijd ervoor om is, maar het huidige probleem word besproken tot het opgelost is, ook al loopt daardoor de meeting een uur uit.
Veel culturen hechten niet zoveel waarde aan op tijd komen als wij. Vooral in opkomende economieën – die op alle fronten aan snelle verandering onderhevig zijn – ben je succesvol als je met constante verandering om kan gaan, redeneert Meyer. Flexibiliteit wordt in die culturen meer gewaardeerd dan punctualiteit. Dus de volgende keer dat er een Nigeriaanse zakenafvaardiging te laat komt aankakken op een vergadering, kun je dat zien als een góed teken.
Achtste schaal, de planningsschaal, variërend van een LINEAIRE TIJDSCULTUUR TOT DE FLEXIBELE TIJDSCULTUUR.
U scoort in het rechts van de as – flexibele tijd.
in westerse culturen is de tijd lineair. De tijd is perfect in te plannen omdat natuurlijke factoren voorspelbaar zijn, en ook zaken als bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Meetings verlopen in deze landen het liefst ook voorspelbaar. De agenda wordt vooraf bestemt, en de meeting dient ook precies de volgorde van agendapunten en de daarvoor bestemde tijd aan te houden. Loopt een punt uit? Dan wordt een volgende meeting gepland om het punt nog een keer te bespreken.
In niet-westerse Landen als in Afrika en Azië, is de tijd meer poly-chronisch, en flexibel. Openbaar vervoer is niet betrouwbaar, het weer ook niet, en daarom zijn mensen meer flexibel in het inspelen op de huidige situatie en hun perceptie van tijd.
Meyer haalt een voorbeeld aan waarin in Nigeria een Religieus leider beslist wanneer het vakantie is, waardoor een medewerker nooit 3 weken van te voren een meeting kan plannen: de vakanties zijn namelijk nooit van tevoren bekend.
Meetings in deze cultuur zijn ook flexibel. Agenda’s zijn minder belangrijk en in de meeting wordt besproken wat op dit moment het belangrijkste is. Punten worden niet afgekapt als de geplande tijd ervoor om is, maar het huidige probleem word besproken tot het opgelost is, ook al loopt daardoor de meeting een uur uit.
Veel culturen hechten niet zoveel waarde aan op tijd komen als wij. Vooral in opkomende economieën – die op alle fronten aan snelle verandering onderhevig zijn – ben je succesvol als je met constante verandering om kan gaan, redeneert Meyer. Flexibiliteit wordt in die culturen meer gewaardeerd dan punctualiteit. Dus de volgende keer dat er een Nigeriaanse zakenafvaardiging te laat komt aankakken op een vergadering, kun je dat zien als een góed teken.
Achtste schaal, de planningsschaal, variërend van een LINEAIRE TIJDSCULTUUR TOT DE FLEXIBELE TIJDSCULTUUR.
U scoort in het rechts van de as – flexibele tijd.
in westerse culturen is de tijd lineair. De tijd is perfect in te plannen omdat natuurlijke factoren voorspelbaar zijn, en ook zaken als bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Meetings verlopen in deze landen het liefst ook voorspelbaar. De agenda wordt vooraf bestemt, en de meeting dient ook precies de volgorde van agendapunten en de daarvoor bestemde tijd aan te houden. Loopt een punt uit? Dan wordt een volgende meeting gepland om het punt nog een keer te bespreken.
In niet-westerse Landen als in Afrika en Azië, is de tijd meer poly-chronisch, en flexibel. Openbaar vervoer is niet betrouwbaar, het weer ook niet, en daarom zijn mensen meer flexibel in het inspelen op de huidige situatie en hun perceptie van tijd.
Meyer haalt een voorbeeld aan waarin in Nigeria een Religieus leider beslist wanneer het vakantie is, waardoor een medewerker nooit 3 weken van te voren een meeting kan plannen: de vakanties zijn namelijk nooit van tevoren bekend.
Meetings in deze cultuur zijn ook flexibel. Agenda’s zijn minder belangrijk en in de meeting wordt besproken wat op dit moment het belangrijkste is. Punten worden niet afgekapt als de geplande tijd ervoor om is, maar het huidige probleem word besproken tot het opgelost is, ook al loopt daardoor de meeting een uur uit.
Veel culturen hechten niet zoveel waarde aan op tijd komen als wij. Vooral in opkomende economieën – die op alle fronten aan snelle verandering onderhevig zijn – ben je succesvol als je met constante verandering om kan gaan, redeneert Meyer. Flexibiliteit wordt in die culturen meer gewaardeerd dan punctualiteit. Dus de volgende keer dat er een Nigeriaanse zakenafvaardiging te laat komt aankakken op een vergadering, kun je dat zien als een góed teken.
Stelling:
Als ik om 9:00 uur een vergadering heb, dan kom ik aan, niet 5, 10 of 15 minuten later.
eens niet eens
Stelling:
Professionaliteit heeft meer te maken met georganiseerd en gestructureerd zijn dan flexibel en reactief zijn.
eens niet eens
Stelling:
Een agenda voor vergaderingen moet nauwlettend worden gevolgd; het is geen brede richtlijn die zou moeten veranderen, afhankelijk van waar de groep de discussie wil voeren.
eens niet eens